Zoekresultaten voor: ‘ad basis research vind hebb sociaal docent’
- Gerelateerde zoektermen
- basisboek ander nt2 boek
- basis de bestuur margaret van de komt boek lijmbach
- basis nederlands in gebied 3e de lever 1
- basisboek methodisch werken in heur sociaal druk
- docent bij de bakx boek continu
-
Maak er geen punt van!
-
Ondertitel : Feedback geven op schrijfproducten
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2021
Feedback is een zeer effectief middel om leerlingen en studenten beter te leren schrijven. Maar wanneer in het schrijfproces geef je feedback, waar geef je feedback op en hoe formuleer je je feedback? In het boek Maak er geen punt van! bespreken de auteurs deze kwesties en bieden ze docenten van alle onderwijsniveaus houvast bij het geven van effectieve feedback op schrijfproducten.
Bekijk product -
-
Taalbewust beroepsonderwijs
-
Ondertitel : Vijf vuistregels voor effectieve didactiek
-
Druk : 2e drukVerschijningsjaar : 2017
Een grote uitdaging in het (v)mbo is omgaan met verschillen in tempo, taalniveau, leerstijl, interesse en kennis van de leerlingen. Dit vraagt om aanpassing van werkvormen en lesstof aan de kenmerken van de leerlingen. In Taalbewust beroepsonderwijs worden vijf vuistregels voor taalbewust lesgeven g…
Bekijk product -
-
Werken in de SPH
-
Ondertitel : Mensgericht, creatief en methodisch
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2011
In het dagelijks leven kan iedereen hulp bieden door te luisteren en adviezen te geven. Als sociaal-pedagogisch hulpverlener bied je op een fundamenteel andere wijze hulp: je gaat vanuit je methodische kennis en deskundigheid creatief en mensgericht te werk. SPH’ers kunnen zo op verschillende mani…
Bekijk product -
-
Tweede-taalverwerving en tweede-taalonderwijs
-
Druk : 2e drukVerschijningsjaar : 1996
Om goed taalonderwijs te kunnen geven is het noodzakelijk te weten hoe iemand een vreemde of tweede taal leert. De laatste decennia is veel onderzoek gedaan naar het verloop van tweede- of vreemde-taalverwerving en de factoren die van invloed zijn op het verwervingsproces. Ook is veel duidelijk gewo…
Bekijk product -
-
Verder lezen
-
Ondertitel : Leesteksten voor anderstaligen
-
Druk : 2e drukVerschijningsjaar : 2003
Verder lezen is een boek met leesteksten voor volwassen cursisten die in het Nederlands gealfabetiseerd zijn en voor NT2-cursisten met een langzaam tot normaal leertempo. Het is een vervolg op het leesboek Beter lezen, de teksten zijn zowel langer als een graadje moeilijker.…
Bekijk product -
-
Actief met taalvaardigheid
-
Ondertitel : Werken met literaire genres in de klas
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2015
Actief met taalvaardigheid is een praktisch werkvormenboek waar de (aankomend) docent MVT en NT2 gelijk mee aan de slag kan. In één oogopslag is duidelijk wat er geoefend wordt en wat daarvoor nodig is. Het boek biedt uitkomst om op een speelse en actieve manier de leerlingen de vaardigheden luist…
Bekijk product -
-
Relatiegerichte begeleiding
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2017
In de praktijk van sociaal professionals staan menselijke relaties centraal. In het veranderende werkveld ligt de nadruk op het versterken van zelfregie, zelfmanagement, zelfredzaamheid en wederkerigheid bij de cliënt. Een goede verstandhouding tussen professional en cliënt is essentieel om op een…
Bekijk product -
-
Culturele diversiteit in de klas
-
Druk : 7e drukVerschijningsjaar : 2022
Culturele diversiteit in de klas geeft antwoord op de vraag hoe leraren recht kunnen doen aan de culturele verschillen in hun klas.
Bekijk product -
-
Van werkdocument tot eindverslag
-
Ondertitel : Praktijkgericht onderzoek doen en beschrijven
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2014
Voor studenten is praktijkgericht onderzoek een belangrijk, maar vaak ook lastig onderdeel van de studie. Het uitgangspunt van dit boek is dat onderzoek doen en onderzoek beschrijven parallelle, elkaar beïnvloedende processen zijn. Het boek heeft als focus de toegevoegde waarde van het onderzoek vo…
Bekijk product -
-
Jeugdprofessionals tussen praktijk en overheidsbeleid
-
Druk : 3e drukVerschijningsjaar : 2024
Snelle ontwikkelingen en aanhoudende beleidsproblematiek rond de jeugdhulp vraagt om ‘streetwise’ jeugdprofessionals. Deze professionals moeten kunnen omgaan met complexe situaties en ongetemde problemen, maar ook beschikken over verbindende kwaliteiten. Jeugdprofessionals tussen praktijk en ove…
Bekijk product -