Zoekresultaten voor: ‘handboek voed leraar groep denken 2’
- Gerelateerde zoektermen
- groep boek kla docent
- handboek veel lanen gen docent 2
- groep boek docent
- groep boek klas docent
- groep boek karen docent
-
Geïntegreerde cognitieve gedragstherapie
-
Ondertitel : Handboek voor theorie en praktijk
-
Druk : 2e drukVerschijningsjaar : 2014
In dit handboek, dat naadloos aansluit bij Praktijkboek geïntegreerde cognitieve gedragstherapie, is cognitieve gedragstherapie breed en diepgaand uitgewerkt. Een stevige theoretische onderbouwing gaat samen met een hoog how to do it-karakter. Veel gangbare interventies staan erin, vaak met overzichtelijke stappenplannen. Het maken van functie- en betekenisanalyses en het uitvoeren van registratieopdrachten worden uitgebreid besproken.
Bekijk product -
-
Seksuele vorming en diversiteit
-
Ondertitel : Inclusieve burgerschapsvorming op school
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2019
Scholen hebben de taak te zorgen voor een sociaal veilig klimaat in en om de school en aandacht te besteden aan seksuele vorming, seksuele diversiteit en genderdiversiteit. Uit onderzoek van de onderwijsinspectie in het po en vo blijkt dat scholen over het algemeen weliswaar aandacht schenken aan…
Bekijk product -
-
Opbrengstgericht leren, meer dan presteren
-
Ondertitel : Een integrale aanpak van OGW en HGW
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2013
Opbrengstgericht en handelingsgericht werken (OGW en HGW) zijn de afgelopen jaren in hoog tempo doorgevoerd in scholen met als doel de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. Als leraar wil je niet dat deze manieren van werken tot gevolg hebben dat je juist minder goed aan kunt sluiten bij de ond…
Bekijk product -
-
Met nieuwe ogen
-
Ondertitel : Meervoudig kijken en verbinden in het sociale domein
-
Druk : 5e drukVerschijningsjaar : 2018
Cultuurverschillen komen niet alleen voor tussen mensen uit verschillende landen of religies, maar ook tussen mensen van verschillende leeftijd, sekse of geaardheid. Om met al deze mensen te kunnen werken, is het belangrijk dat professionals kennis hebben van diversiteitbenaderingen en van superdive…
Bekijk product -
-
opSTAP Nieuwgrieks
-
Druk : 2e drukVerschijningsjaar : 2019
opSTAP Nieuwgrieks is een praktische (vakantie)cursus. Met behulp van dit boek maken cursisten op een ongecompliceerde manier kennis met het Nieuwgrieks. Dankzij de bondige, maar systematische uitleg van de grammatica biedt het boek snel inzicht in de structuur van de Griekse taal. Hierdoor kan de c…
Bekijk product -
-
Creatief met taal
-
Ondertitel : 40 lessen met tips voor rijke teksten en meertaligheid
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2024
-
Verschijningsdatum : leverbaar vanaf oktober
Het taalonderwijs is volop in beweging. Er komt meer ruimte voor communicatie, creatief schrijven, meertaligheid en kinder- en jeugdliteratuur. Daarbij verschuift het accent van technisch en begrijpend lezen naar betekenisvol lezen met beleving en rijke teksten als bron. De nieuwe uitgave Creatief m…
Bekijk product -
-
De docent is onmisbaar
-
Ondertitel : Vier bouwstenen voor leren in het mbo
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2021
De docent is onmisbaar biedt mbo-docenten handvatten om hun studenten in elke leersituatie effectief te laten leren en werken.
Bekijk product -
-
Democratie begint bij jezelf
-
Ondertitel : Ontwikkelen van burgerschap
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2020
In een democratie is het belangrijk dat mensen openstaan voor verschillen en tegenstellingen en dat zij kunnen omgaan met spanningen die hierdoor kunnen ontstaan. Het helpt als zij in staat zijn om hun eigen opvattingen te zien vanuit het perspectief van anderen, in plaats van meteen te oordelen. He…
Bekijk product -
-
Lessen in orde
-
Ondertitel : Handboek voor de onderwijspraktijk
-
Druk : 4e drukVerschijningsjaar : 2022
Lessen in orde laat zien hoe (toekomstige) docenten een vriendelijke en veilige omgeving kunnen creëren waarin leerlingen optimaal kunnen leren.
Bekijk product -
-
Hoe bedenk je het?!
-
Ondertitel : Creatief denken in het basisonderwijs
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2014
Leerkrachten in het basisonderwijs moeten continu prikkelen, stimuleren, motiveren en nieuwe invalshoeken bedenken. Zo bevorderen zij een onderzoekende en nieuwsgierige leerhouding bij hun leerlingen. Dat vraagt van hen de nodige flexibiliteit en inventiviteit, kortom een enorm creatief denkvermogen…
Bekijk product -