Economics

Economics

After graduation, students will start working in a continuously changing work-field. Study materials need to prepare them for this. In the field of economics and law Uitgeverij Coutinho offers materials on diverse subjects: introductory textbooks as well as publications on specific skill practice. Our materials are suited for Universities of Applied Sciences: Business Administration, Commercial Economics, Communication and HRM. Most study materials come with supplementary teacher resources and online extra’s to enhance learning and to make learning more enjoyable. Check the following overview and find all publications on your subject.

71-80 of 96 items

per page
Set Ascending Direction
  1. Het erfgoeduniversum

    Het erfgoeduniversum

    • Ondertitel : Een inleiding in de theorie en praktijk van cultureel erfgoed
    • Auteurs : Marlite Halbertsma, Marieke Kuipers
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2014

    Cultureel erfgoed is actueler dan ooit. Wie aan cultuur doet, kan nauwelijks om het erfgoed heen dat het verleden ons heeft nagelaten in de vorm van kunstwerken, historische gebouwen en oude steden, tradities en cultuurlandschappen. Cultureel erfgoed valt niet weg te denken uit onze vrijetijdsbested…

    Show product
  2. Journalistiek van nu

    Journalistiek van nu

    • Ondertitel : Maatschappijgericht en multimediaal
    • Auteurs : Harrie Kiekebosch, Willem Zeijl (m.m.v)
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2013

    Journalistiek van nu is het eerste basisboek dat maatschappijgerichte journalistiek centraal stelt: een combinatie van traditionele en populaire journalistiek, aangevuld met civic journalism en verspreid via verschillende kanalen (crossmediaal).

    Show product
  3. Presentation Techniques

    Presentation Techniques

    • Auteurs : Manon van der Laaken, Bob van der Laaken
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2013

    A research project is not finished until the results have been published. No matter how spectacular the findings, they only become relevant when they have been shared with others, for instance in a presentation at a conference. Students in Bachelor’s and Master’s programmes are expected to prese…

    Show product
  4. Taalproblemen van nu

    Taalproblemen van nu

    • Ondertitel : Uitleg, oefeningen en antwoorden
    • Auteurs : Simon Burgers
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2012

    Is het nou een grote huis of een groot huis? Jou boek of jouw boek?…

    Show product
  5. Basisboek kwantitatieve methoden

    Basisboek kwantitatieve methoden

    • Ondertitel : Statistiek met Exceltoepassingen
    • Auteurs : Donald van As, Jaap Klouwen
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2013

    Basisboek kwantitatieve methoden bespreekt de elementaire begrippen uit de beschrijvende en mathematische statistiek. Aan de hand van praktische voorbeelden wordt duidelijk hoe grafieken en tabellen kunnen worden gebruikt om statistisch onderzoek grafisch weer te geven. Daarnaast worden onder meer combinatoriek, elementaire kanrekening, het theoretische begrip kansvariabele en lineaire regressieanalyse besproken. 

    Show product
  6. Offertes schrijven die scoren

    Offertes schrijven die scoren

    • Auteurs : Mariët Hermans
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2013

    Ondernemers zijn voortdurend bezig om opdrachten binnen te halen. Een belangrijk middel daarbij is een wervende offerte. Hoe kun je een offerte zo schrijven dat een klant jou de opdracht gunt?…

    Show product
  7. Musiconomie

    Musiconomie

    • Ondertitel : Zelfstandig ondernemen voor musici en artiesten
    • Auteurs : Ton Lamers, Rebecca Nagel
    • Druk : 4th edition
      Verschijningsjaar : 2012

    Musici en andere artiesten moeten meer in huis hebben dan creativiteit en talent. Voor het succesvol runnen van hun beroepspraktijk is ook bedrijfseconomisch inzicht een vereiste. Musiconomie bespreekt de economische, fiscale en juridische aspecten van de beroepspraktijk van de artiest, de musicus en de docent.

    Show product
  8. Congruente overheidscommunicatie

    Congruente overheidscommunicatie

    • Ondertitel : Aansluiten bij communicatiebehoeften van burgers
    • Auteurs : Hans Siepel, Frank Regtvoort, Gerald Morssinkhof, Floor de Ruiter
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2012

    Congruente overheidscommunicatie biedt een leidraad voor effectieve overheidscommunicatie die aansluit bij de maatschappelijke communicatiebehoeften van burgers.

    Show product
  9. Strategisch en operationeel salesmanagement

    Strategisch en operationeel salesmanagement

    • Ondertitel : Handboek voor het hoger economisch onderwijs
    • Auteurs : René van Hoften
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2012

    Strategisch en operationeel salesmanagement leert studenten salesmanagement beheersen. Het biedt een uitgebreide inleiding in de sales volgens de gefaseerde managementcyclus. De analysefase, de beslisfase, de implementatiefase en de evaluatiefase worden in vier delen achtereenvolgens behandeld. Aan de hand van lesopdrachten en casuïstiek leert de student een strategisch en operationeel verkoopplan te schrijven. 

    Show product
  10. De essentie van China

    De essentie van China

    • Ondertitel : Communicatie - Zakendoen - Marketing
    • Auteurs : Jeanne Boden
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2012

    De essentie van China helpt mensen die China willen doorgronden op gang en biedt een leidraad voor iedereen die in interactie treedt met Chinezen.

    Show product

71-80 of 96 items

per page
Set Ascending Direction