Filter
Teacher education

Teacher education

For the preparation of teachers at the elementary- and secondary-school levels, Uitgeverij Coutinho develops general and subject-specific materials. We aim to improve our successful publications and develop new materials. You can use our publications as a student, and being a teacher, as a reference book. Check the following overview and find all publications on your subject.

7 Items

per page
Set Ascending Direction
  1. DANS!

    DANS!

    • Ondertitel : Praktisch handboek voor het basisonderwijs
    • Auteurs : Etje Heijdanus-de Boer, Anouk van Nunen, Ronald Hueskens (red.), Petra Beers, Danielle Bouwmeester, Pauline Verhallen
    • Druk : 3rd edition
      Verschijningsjaar : 2024

    Leerlingen in het basisonderwijs dansen graag. Dans sluit aan bij hun natuurlijke creativiteit, fantasie en bewegingsdrang. Door te dansen zetten ze hun lichaam in als instrument om ideeën, ervaringen en gevoelens vorm te geven. Zo verkennen zij zichzelf, de ander en de wereld. Met DANS! ontdek je de mogelijkheden van dansonderwijs en leer je deze te ontwikkelen en toe te passen in je eigen lessen.

    Show product
  2. Geïntegreerd pedagogisch handelen

    Geïntegreerd pedagogisch handelen

    • Ondertitel : In voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs
    • Auteurs : Jeroen Onstenk
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2023

    Als leraar in het voortgezet en beroepsonderwijs heb je niet alleen (vak)didactische, maar zeker ook goed ontwikkelde pedagogische overtuigingen, kennis en vaardigheden nodig. Uitgangspunt van Geïntegreerd pedagogisch handelen is dat onderwijs een complex proces van communicatie en interpretatie is, waarin het oordelen en handelen van de leraar een cruciale rol speelt. 

    Show product
  3. Lessen in orde

    Lessen in orde

    • Ondertitel : Handboek voor de onderwijspraktijk
    • Auteurs : Peter Teitler, Ruben Teitler
    • Druk : 4th edition
      Verschijningsjaar : 2022

    Lessen in orde laat zien hoe (toekomstige) docenten een vriendelijke en veilige omgeving kunnen creëren waarin leerlingen optimaal kunnen leren.

    Show product
  4. Studentgericht begeleiden

    Studentgericht begeleiden

    • Ondertitel : Individuele trajecten in het hoger onderwijs
    • Auteurs : Cornelia de Haan
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2021

    Aan de hand van dit praktijkgerichte boek leer je als begeleider de student te activeren en verantwoordelijkheid te laten nemen voor zijn eigen leerproces. In elk hoofdstuk komt een belangrijke begeleidingsvaardigheid aan bod, zoals gesprekken voeren, feedback geven, motiveren, problemen bespreekbaar maken, beoordelen en evalueren.

    Show product
  5. Handboek voor leraren

    Handboek voor leraren

    • Auteurs : Walter Geerts, René van Kralingen
    • Druk : 3rd edition
      Verschijningsjaar : 2020

    Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke beginnende leraar moet beschikken. Het boek is een inspiratiebron voor actuele afstudeerthema’s en biedt praktisch gereedschap om jarenlang door te blijven groeien in het docentschap. Daarmee slaat de uitgave een gedegen brug naar de werkelijkheid in de klas.

    Show product
  6. Les is meer

    Les is meer

    • Ondertitel : 141 manieren om gewenst gedrag te bevorderen
    • Auteurs : Peter Teitler, Ruben Teitler
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2020

    Les is meer biedt (toekomstige) leraren vanuit een positieve invalshoek handvatten om een plezierige lessfeer in de klas te bevorderen. Dit boek gaat over leiding nemen in de klas, grenzen stellen en normen hanteren voor de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan. Het boek beschrijft methodes en geeft adviezen waarmee leraren het gedrag van leerlingen op een positieve manier kunnen beïnvloeden.

    Show product
  7. Een goede les

    Een goede les

    • Ondertitel : Leren met meer effect
    • Auteurs : Maurice van Werkhooven, Kitty van Dijck
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2017

    Wat werkt wel en wat niet tijdens lesgeven in het voortgezet en beroepsonderwijs? Waardoor gaan leerlingen ‘aan’? Wat zet ze bij de start van de les aan tot denken? Hoe verloopt de les als je het doel van de les met passie brengt? Wat is voor leerlingen het belang van hogere-orde-denken en hoe g…

    Show product

7 Items

per page
Set Ascending Direction