Leren door reflecteren in het forensisch sociaal domein

Inzichten uit de begeleidingskundige praktijk

1e druk | 2022 | Marie-José Geenen, Michiel de Ronde
Ben je docent? | Wil je dit studiemateriaal beoordelen voor gebruik in je lessen, of is het al voorgeschreven? Vraag hier direct je docentexemplaar aan.

Leren door reflecteren in het forensisch sociaal domein | Boek + website

9789046907696, 213 pagina's Onbeperkt toegang tot website
€ 31,50
  • Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken
  • Nieuw! Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
  • Op voorraad

Leren door reflecteren in het forensisch sociaal domein | E-book + website

9789046969700, 213 pagina's Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€ 31,50
  • Direct toegang tot het studiemateriaal
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken

 

Let op: Dit e-book lees je via Bookshelf

In Nederland werken ruim twintigduizend professionals in het forensisch sociaal domein. Zij werken bij de jeugdbescherming, bij de reclassering, in gevangenissen, justitiële jeugdinrichtingen of tbs-klinieken. Het werk in deze omgevingen vraagt veel van de professionals en van hun onderlinge samenwerking, omdat het plaatsvindt in het spanningsveld tussen enerzijds risicobeheersing en anderzijds motiveren tot verandering. Dit spanningsveld brengt onvermijdelijk indringende emotionele situaties met zich mee. Leren door reflecteren in het forensisch sociaal domein biedt concrete handvatten om het onderlinge leren vorm te geven door van deze ervaringen bronnen van nieuw inzicht te maken.

Marie-José Geenen is als docent en regisseur van de reflectielijn verbonden aan de master Forensisch Sociale Professional en als onderzoeker bij het lectoraat Werken in Justitieel Kader van de Hogeschool Utrecht. Eerder schreef zij Reflecteren en De reflectieve professional die eveneens bij Uitgeverij Coutinho zijn uitgegeven.

Michiel de Ronde is als lector Begeleidingskunde aangesloten bij het Kenniscentrum Talentontwikkeling van Hogeschool Rotterdam en als docent verbonden aan de master Begeleidingskunde. Hij heeft tal van begeleidingskundige publicaties op zijn naam en is tevens lid van de redactie van het tijdschrift Waardenwerk.