Search results for: 'lever in over handboek vorm de onderwijspraktijk 3e de'
- Did you mean
- leren in over handboek vorm de onderwijspraktijk 3e de
- lever in over handboek voor de onderwijspraktijk 3e de
- Related search terms
- handboek veel leren geen de 2
- handboek voor learn geen duit 2
- handboek voor lerar geen de 2
- Handboek Nederlands als tweede taal. Bussum: Coutinho. - D. de Coole & A. Valk (2015), Actief met taal. Bussum: Coutinho. - V. O
- handboek voor leraar geen denken 2
-
Handboek voor leraren
-
Druk : 3rd editionVerschijningsjaar : 2020
Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke beginnende leraar moet beschikken. Het boek is een inspiratiebron voor actuele afstudeerthema’s en biedt praktisch gereedschap om jarenlang door te blijven groeien in het docentschap. Daarmee slaat de uitgave een gedegen brug naar de werkelijkheid in de klas.
Show product -
-
Lessen in orde op de basisschool
-
Ondertitel : Handboek voor de onderwijspraktijk
-
Druk : 2nd editionVerschijningsjaar : 2020
Lessen in orde op de basisschool laat zien hoe je ervoor kunt zorgen dat je lessen in orde zijn, dat wil zeggen hoe je een vriendelijke en veilige omgeving kunt creëren waarin leerlingen optimaal kunnen leren. Centraal staat daarbij het gedrag: dat van jezelf als leerkracht, zowel individueel als in teamverband, en dat van de leerling, zowel individueel als in groepsverband.
Show product -
-
Handboek creatieve therapie
-
Druk : 3rd editionVerschijningsjaar : 2008
Creatief therapeuten zijn reflective practitioners die bij de praktische uitvoering van hun beroep weloverwogen keuzes moeten maken. Dit Handboek creatieve therapie ondersteunt de (toekomstige) beroepsbeoefenaar bij dit reflecteren over het werk.…
Show product -
-
Geschiedenisdidactiek
-
Ondertitel : Handboek voor de vakdocent
-
Druk : 3rd editionVerschijningsjaar : 2023
Geschiedenis mag dan misschien het mooiste vak ter wereld zijn, er les in geven is niet zo eenvoudig als het lijkt. Er is zoveel verleden, waarmee zoveel verhalen kunnen worden verteld en zoveel verschillende doelen kunnen worden nagestreefd, dat een docent geschiedenis voortdurend knopen doorhakt: dit onderwerp wel, deze gebeurtenis niet, dit voorbeeld wel, dat dwarsverband nog even niet. Om die keuzes te maken, is kennis van zaken nodig. Niet alleen over het vakgebied zelf, maar ook over de vraag hoe je geschiedenis voor leerlingen zinvol, leerbaar en haalbaar kunt maken.
Show product -
-
De APA-richtlijnen
-
Ondertitel : Over literatuurverwijzing en onderzoeksrapportage
-
Druk : 2nd editionVerschijningsjaar : 2020
De APA-richtlijnen is een handzaam naslagwerk over ‘hoe het eigenlijk moet’ met de verslaglegging van onderzoek voor studenten in het hoger onderwijs. Het helpt hen om een helder en eenduidig onderzoeksrapport te schrijven.
Show product -
-
Opvoedingsondersteuning als bijzondere vorm van preventie
-
Druk : 7 editionVerschijningsjaar : 2021
In dit boek staat centraal wat professionele opvoedingsondersteuning inhoudt, met de nadruk op de preventieve functie die deze kan vervullen. Naast de theoretische uitgangspunten die het professioneel handelen onderbouwen, is een belangrijke plaats ingeruimd voor het vak opvoedingsondersteuning. Aan de orde komen de houding en werkwijze van de professional, de diverse vormen van opvoedingsondersteuning en concrete methoden en programma’s.
Show product -
-
Handboek taalkunde
-
Druk : 1st editionVerschijningsjaar : 2022
Hoe zit taal in elkaar en hoe leren en gebruiken mensen taal? Het nieuwe Handboek taalkunde behandelt op een toegankelijke en overzichtelijke manier het fascinerende systeem achter taal. Het boek omvat alle leerdoelen over taalbeschouwing uit de kennisbasis voor toekomstige docenten Nederlands en bi…
Show product -
-
Handboek ontwikkelingspsychopathologie bij kinderen en jeugdigen
-
Druk : 2nd editionVerschijningsjaar : 2020
Handboek ontwikkelingspsychopathologie bij kinderen en jeugdigen biedt een uitgebreid en toegankelijk overzicht van de belangrijkste psychische stoornissen die kunnen voorkomen bij kinderen en jongeren.
Show product -
-
Open ogen in de kleurrijke klas
-
Ondertitel : Perspectieven voor de onderwijspraktijk
-
Druk : 1st editionVerschijningsjaar : 2007
Leraren krijgen steeds vaker te maken met diversiteit in culturele achtergronden en taalvaardigheid binnen hun klassen. Lesgeven in zo'n kleurrijke klas vraagt oog voor leerlingen en hun eigenheid, oog voor het contact dat je als leraar hebt met de leerlingen, als basis voor hun actieve inbreng in k…
Show product -
-
Nederlands in de onderbouw
-
Ondertitel : Een praktische didactiek
-
Druk : 7 editionVerschijningsjaar : 2020
Goede beheersing van de Nederlandse taal maakt het mogelijk om actief deel te nemen aan studie en werk, aan cultureel en sociaal leven. Onderwijs in spreek- en luistervaardigheid, schrijfvaardigheid en leesvaardigheid dient dan ook een breed maatschappelijk belang. De gewenning aan nieuwe, ‘snelle…
Show product -