Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

81-90 van 101 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Congruente overheidscommunicatie

    Congruente overheidscommunicatie

    • Ondertitel : Aansluiten bij communicatiebehoeften van burgers
    • Auteurs : Hans Siepel, Frank Regtvoort, Gerald Morssinkhof, Floor de Ruiter
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2012

    Congruente overheidscommunicatie biedt een leidraad voor effectieve overheidscommunicatie die aansluit bij de maatschappelijke communicatiebehoeften van burgers.

    Bekijk product
  2. Strategisch en operationeel salesmanagement

    Strategisch en operationeel salesmanagement

    • Ondertitel : Handboek voor het hoger economisch onderwijs
    • Auteurs : René van Hoften
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2012

    Strategisch en operationeel salesmanagement leert studenten salesmanagement beheersen. Het biedt een uitgebreide inleiding in de sales volgens de gefaseerde managementcyclus. De analysefase, de beslisfase, de implementatiefase en de evaluatiefase worden in vier delen achtereenvolgens behandeld. Aan de hand van lesopdrachten en casuïstiek leert de student een strategisch en operationeel verkoopplan te schrijven. 

    Bekijk product
  3. De essentie van China

    De essentie van China

    • Ondertitel : Communicatie - Zakendoen - Marketing
    • Auteurs : Jeanne Boden
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2012

    De essentie van China helpt mensen die China willen doorgronden op gang en biedt een leidraad voor iedereen die in interactie treedt met Chinezen.

    Bekijk product
  4. Overtuigende teksten

    Overtuigende teksten

    • Ondertitel : Onderzoek en ontwerp
    • Auteurs : Hans Hoeken, Jos Hornikx, Lettica Hustinx
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2012

    Hoe komt het dat woorden gedrag kunnen beïnvloeden? En waarom mislukt dat vaak?…

    Bekijk product
  5. Ruimtelijke economische dynamiek

    Ruimtelijke economische dynamiek

    • Ondertitel : Kijk op bedrijfslocatie en regionale ontwikkeling
    • Auteurs : Oedzge Atzema, Ton van Rietbergen, Jan Lambooy, Sjef van Hoof
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2012

    Ruimtelijke economische dynamiek geeft een overzicht van de belangrijkste theorieën in de economische geografie. Deze theorieën hebben betrekking op uiteenlopende, praktische onderwerpen, zoals de keuze van bedrijven voor een locatie, de verschillen in concurrentiekracht van landen en regio’s, de invloed van citymarketing op de economische groei van steden, en legio andere onderwerpen. De theorie wordt met tal van voorbeelden toegelicht.

    Bekijk product
  6. Communicatieonderzoek

    Communicatieonderzoek

    • Ondertitel : Een strategisch instrument
    • Auteurs : Marius Hogendoorn
    • Druk : 6e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie. Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepraktijk.

    Bekijk product
  7. De imagineer

    De imagineer

    • Ondertitel : Ontwerp beleving met betekenis
    • Auteurs : Gabriëlle Kuiper, Bert Smit
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    In de huidige econmie is het essentieel om beleving en betekenis te koppelen aan producten en diensten. De imagineer is de persoon die deze beleving en betekenisgeving ontwerpt en regisseert. De imagineer gaat over de imagineer en zijn werkmethode en verbindt imagineering met voorbeelden uit de praktijk.

    Bekijk product
  8. Denken over regio's

    Denken over regio's

    • Ondertitel : Geografische perspectieven
    • Auteurs : Ben de Pater (e.a.)
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Denken over regio’s brengt in kaart hoe geografen dachten en denken over regio's. Het biedt een overzicht van de uiteenlopende manieren waarop regionaal-geografisch onderzoek wordt gedaan. Daarnaast schetsen de auteurs de regionale perspectieven in de economische, culturele, politieke en ecologische geografie. Aan de hand van veel voorbeelden wordt duidelijk hoe regionale samenlevingen en hun landschappen in elkaar zitten.

    Bekijk product
  9. Een delictvrije toekomst

    Een delictvrije toekomst

    • Ondertitel : Methode voor het begeleiden van delinquente jongeren
    • Auteurs : Ineke Heemskerk
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Jongeren die na detentie of verblijf in een gesloten behandelinstelling terugkeren in de samenleving, hebben handvatten nodig voor het heropbouwen van hun leven. Ze moeten van hun criminele verleden loskomen, praktische vaardigheden verwerven en een steunend sociaal netwerk opbouwen.…

    Bekijk product
  10.  Duizend jaar openbaar bestuur in Nederland

    Duizend jaar openbaar bestuur in Nederland

    • Ondertitel : Van patrimoniaal bestuur naar waarborgstaat
    • Auteurs : Pieter Wagenaar, Toon Kerkhoff, Mark Rutgers (red.)
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Duizend jaar openbaar bestuur in Nederland beschrijft onze bestuursgeschiedenis in vier perioden: de feodale wereld, de Republiek, de centraal geleide natiestaat en de verzorgingsstaat. Voor elke periode beschrijft de uitgave de politieke geschiedenis en de manier waarop het bestuur georganiseerd is. Naast de formele structuur wordt ook de dagelijkse praktijk van het bestuur besproken.

    Bekijk product

81-90 van 101 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren