Filteren
Pedagogisch onderwijs

Pedagogisch onderwijs

Voor de pabo en de eerste- en tweedegraads lerarenopleiding biedt Uitgeverij Coutinho diverse generieke en vakspecifieke uitgaven. We spelen daarbij in op de nieuwste ontwikkelingen in het onderwijs. We actualiseren en verbeteren geregeld onze vertrouwde uitgaven en brengen nieuwe titels uit. Onze uitgaven zijn niet alleen interessant om te gebruiken tijdens de opleiding, maar kunnen ook als naslagwerk dienen als je daadwerkelijk voor de klas staat. Ben je benieuwd welke uitgaven passen bij jouw opleiding? Bekijk dan het onderstaande overzicht.

10 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Geïntegreerd pedagogisch handelen

    Geïntegreerd pedagogisch handelen

    • Ondertitel : In voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs
    • Auteurs : Jeroen Onstenk
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2023

    Als leraar in het voortgezet en beroepsonderwijs heb je niet alleen (vak)didactische, maar zeker ook goed ontwikkelde pedagogische overtuigingen, kennis en vaardigheden nodig. Uitgangspunt van Geïntegreerd pedagogisch handelen is dat onderwijs een complex proces van communicatie en interpretatie is, waarin het oordelen en handelen van de leraar een cruciale rol speelt. 

    Bekijk product
  2. Activeren differentiëren en formatief handelen

    Activeren, differentiëren en formatief handelen

    • Ondertitel : In alle fasen van de les
    • Auteurs : Det van Gils, Johan Keijzer, Karen Verheggen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2022

    Het boek Activeren, differentiëren en formatief handelen helpt toekomstige, beginnende én ervaren docenten om aandachtiger les te geven en leerlingen bewuster te laten leren.

    Bekijk product
  3. Lessen in orde

    Lessen in orde

    • Ondertitel : Handboek voor de onderwijspraktijk
    • Auteurs : Peter Teitler, Ruben Teitler
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2022

    Lessen in orde laat zien hoe (toekomstige) docenten een vriendelijke en veilige omgeving kunnen creëren waarin leerlingen optimaal kunnen leren.

    Bekijk product
  4. Begeleiden van zelfsturing en samenwerking

    Begeleiden van zelfsturing en samenwerking

    • Ondertitel : Actief leren in vo en mbo
    • Auteurs : Linda van den Bergh, Anje Ros, Quinta Kools, Hanneke de Laat, Petra Poelmans
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Om actief te leren is het van belang dat leerlingen zichzelf kunnen sturen en kunnen samenwerken. Van docenten wordt verwacht dat zij een leeromgeving creëren die actief leren bevordert en dat zij leerlingen de vaardigheden bijbrengen voor zelfsturing en samenwerking. Belangrijk daarbij is dat docenten op de juiste manier de juiste feedback geven. Het boek Begeleiden van zelfsturing en samenwerking helpt (aankomende) docenten uit het vo en mbo met het ontwikkelen van de benodigde deskundigheid om leerlingen goed te begeleiden bij actief leren.

    Bekijk product
  5. De docent is onmisbaar

    De docent is onmisbaar

    • Ondertitel : Vier bouwstenen voor leren in het mbo
    • Auteurs : Kitty van Dijck, Simon Ettekoven
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    De docent is onmisbaar biedt mbo-docenten handvatten om hun studenten in elke leersituatie effectief te laten leren en werken.

    Bekijk product
  6. Studentgericht begeleiden

    Studentgericht begeleiden

    • Ondertitel : Individuele trajecten in het hoger onderwijs
    • Auteurs : Cornelia de Haan
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Aan de hand van dit praktijkgerichte boek leer je als begeleider de student te activeren en verantwoordelijkheid te laten nemen voor zijn eigen leerproces. In elk hoofdstuk komt een belangrijke begeleidingsvaardigheid aan bod, zoals gesprekken voeren, feedback geven, motiveren, problemen bespreekbaar maken, beoordelen en evalueren.

    Bekijk product
  7. Handboek voor leraren

    Handboek voor leraren

    • Auteurs : Walter Geerts, René van Kralingen
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke beginnende leraar moet beschikken. Het boek is een inspiratiebron voor actuele afstudeerthema’s en biedt praktisch gereedschap om jarenlang door te blijven groeien in het docentschap. Daarmee slaat de uitgave een gedegen brug naar de werkelijkheid in de klas.

    Bekijk product
  8. Les is meer

    Les is meer

    • Ondertitel : 141 manieren om gewenst gedrag te bevorderen
    • Auteurs : Peter Teitler, Ruben Teitler
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Les is meer biedt (toekomstige) leraren vanuit een positieve invalshoek handvatten om een plezierige lessfeer in de klas te bevorderen. Dit boek gaat over leiding nemen in de klas, grenzen stellen en normen hanteren voor de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan. Het boek beschrijft methodes en geeft adviezen waarmee leraren het gedrag van leerlingen op een positieve manier kunnen beïnvloeden.

    Bekijk product
  9. Een goede les

    Een goede les

    • Ondertitel : Leren met meer effect
    • Auteurs : Maurice van Werkhooven, Kitty van Dijck
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Wat werkt wel en wat niet tijdens lesgeven in het voortgezet en beroepsonderwijs? Waardoor gaan leerlingen ‘aan’? Wat zet ze bij de start van de les aan tot denken? Hoe verloopt de les als je het doel van de les met passie brengt? Wat is voor leerlingen het belang van hogere-orde-denken en hoe g…

    Bekijk product
  10. Taalprikkels

    Taalprikkels

    • Ondertitel : Korte activiteiten voor elke taalles
    • Auteurs : Vita Olijhoek, Anja Valk
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    Elke taaldocent krijgt ermee te maken: die momenten in de les dat de aandacht van de groep inzakt, ondanks alle goede voorbereidingen. Dan is het tijd om de boel even wakker te schudden!Taalprikkels biedt een handige verzameling van 60 prikkelende taalactiviteiten die kunnen worden ingezet om de gro…

    Bekijk product

10 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren