Vaardighedenonderwijs

Vaardighedenonderwijs

Voor het hbo en wetenschappelijk onderwijs biedt Uitgeverij Coutinho diverse uitgaven op het gebied van algemene vaardigheden, schrijfvaardigheden, professionele vaardigheden en onderzoeksvaardigheden. We spelen in op de nieuwste ontwikkelingen in het onderwijs door onze uitgaven geregeld te actualiseren en te verbeteren. Uiteraard brengen we ook nieuwe titels uit. Ben je benieuwd welke uitgaven passen bij jouw opleiding? Bekijk het onderstaande overzicht.

11-20 van 92 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    • Auteurs : Jan Leen, Jef Mertens
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt een onmisbare basis om een bedrijfskundig onderzoek op te zetten. Het onderzoek doen is hierbij geen doel op zich, maar een middel om op een informatie- of datagestuurde manier te werken aan bedrijfskundige vraagstukken.…

    Bekijk product
  2. Logisch en kritisch denken

    Logisch en kritisch denken

    • Ondertitel : onderzoeken - argumenteren - concluderen
    • Auteurs : Simon Burgers
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Met Logisch en kritisch denken ontwikkelen hbo- en wo-studenten hun vermogen tot logisch denken, helder analyseren en kritisch oordelen. Aan de hand van levendige voorbeelden uit uiteenlopende disciplines wordt ingegaan op logica, geldigheid en drogredenen.

    Bekijk product
  3. Kwantitatief onderzoek voor journalisten

    Kwantitatief onderzoek voor journalisten

    • Ondertitel : Verantwoord nieuws maken van cijfers
    • Auteurs : Joris Boonen, Mark Pluymaekers
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Journalisten vertalen nieuwswaardige informatie naar heldere verhalen voor hun lezers. En die informatie dient zich steeds vaker aan in de vorm van cijfers, analyses en rapporten. Of het nu gaat over sport, politiek of media, vandaag de dag zijn er over alle mogelijke thema’s steeds meer data besc…

    Bekijk product
  4. Basisvaardigheden academisch schrijven

    Basisvaardigheden academisch schrijven

    • Auteurs : Maartje Goosen, Francien Schoordijk
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Basisvaardigheden academisch schrijven geeft inzicht in de criteria voor wetenschappelijk schrijven en leert studenten hoe zij die criteria in hun teksten kunnen toepassen. Dit boek loodst studenten (en docenten) door het schrijfproces. Alle aspecten van het schrijven worden behandeld, met verwijzingen voor verdieping.

    Bekijk product
  5. Impact op afstand

    Impact op afstand

    • Ondertitel : Online lesgeven in het hoger onderwijs
    • Auteurs : Brigit Kolen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Impact op afstand brengt hulp in de vorm van praktische tips, werkvormen en uiteraard (online) voorbeelden. Het biedt handvatten bij de uitdagingen van online onderwijs: contact maken en houden, privacy, feedback en groepswerk. Maar ook: welke tool past bij welk doel, hoe maak je kennisclips en welke valkuilen moet je daarbij vermijden?

    Bekijk product
  6. Strategisch ontwerpen

    Strategisch ontwerpen

    • Ondertitel : Onderzoeks- en ontwerpprocessen situationeel inrichten
    • Auteurs : Herman Blom, Bas van Lanen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Waar voorheen de termen design en ontwerpen veelal in verband gebracht werden met de creatieve sector en de maakindustrie, worden ze in toenemende mate toegepast in andere beroepsdomeinen. Strategisch ontwerpen richt zich op ontwerpprocessen in verschillende soorten beroepssituaties. Deze processen…

    Bekijk product
  7.  Effectief schrijven in de juridische praktijk

    Effectief schrijven in de juridische praktijk

    • Ondertitel : Structureren - formuleren - redigeren
    • Auteurs : Joost Swanborn
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Effectief schrijven in de juridische praktijk behandelt het juridisch schrijfproces van A tot Z. Van de voorbereiding op het schrijven tot het schrijven van de tekst zelf. Het vaststellen van het doel, de doelgroep, de kernboodschap en de globale structuur komen aan bod. Daaropvolgend behandelt het boek het schrijven zelf: de opbouw van een tekst, de juiste formulering, een inleiding en een slot schrijven en het redigeren van de tekst.

    Bekijk product
  8. De APA-richtlijnen

    De APA-richtlijnen

    • Ondertitel : Over literatuurverwijzing en onderzoeksrapportage
    • Auteurs : Petra Poelmans, Olav Severijnen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    De APA-richtlijnen is een handzaam naslagwerk over ‘hoe het eigenlijk moet’ met de verslaglegging van onderzoek voor studenten in het hoger onderwijs. Het helpt hen om een helder en eenduidig onderzoeksrapport te schrijven.

    Bekijk product
  9. Tekstzinnig

    Tekstzinnig

    • Ondertitel : Kritisch denken, zoeken en schrijven in het hbo
    • Auteurs : Ank van Heur, Brigit Kolen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Tekstzinnig helpt studenten stapsgewijs door het (academisch) schrijfproces heen, van informatie zoeken tot die informatie in een zakelijke tekst gieten. Met dit boek leert de student hoe zoekmachines werken, hoe bronnen op betrouwbaarheid beoordeeld kunnen worden en hoe informatie uit die bronnen correct weergegeven kan worden in een tekst zonder (per ongeluk) onrechtmatig werk van anderen te kopiëren. Het boek helpt ook met de meest gemaakte fouten in formulering, stijl en spelling. 

    Bekijk product
  10.  Managementvaardigheden

    Basisboek managementvaardigheden

    • Ondertitel : Van zelfkennis naar leiderschap
    • Auteurs : Wouter Fioole, Debora van Wely
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Basisboek managementvaardigheden introduceert de belangrijkste managementtheorieën en biedt werkvormen om managementvaardigheden te trainen. De uitgave bespreekt essentiële vaardigheden voor leidinggevenden, zoals het motiveren van medewerkers en het omgaan met conflicten. Ook laat deze uitgave het belang zien van zelfkennis van de manager en de context waarin gewerkt wordt.

    Bekijk product

11-20 van 92 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren